Can't live can't breathe with no air.

Den här dagen har vart allt men inte bra.
Jag råkade tjuvlyssna på mamma när hon pratade med sin kille tidigare idag.
Det jag hörde var väl mest att han ville att mamma skulle göra sig av med oss
( mig och mina syskon )
Är man såhär gammal kan man flytta och så vidare.
Mamma försökte få honom att förstå att jag hade det jobbigt med allt men han ska ALLTID säga nånting.
''Hon engagerar sig ju ingenting, då får man skylla sig själv''

Tidigare hade mamma pratat med mig om att jag kanske skulle vilja bo hos pappa i en vecka?
''En annan miljö kanske skulle få dig att må bättre?''

-Det kanske inte är så bra om han dricker hela tiden.
Tror du inte att han skärper sig om du är där så?
-Nej, jag känner pappa.
Ska jag ringa och prata med han då? säga till honom?
-Nej.
Du borde söka hjälp, Ida. Lova att du söker hjälp?
-Nej.
Du måste.


Mamma blev arg sen och sa någonting hon verkligen menade.
''Säger du det en gång till åker du in på psyk''
Jag blir ledsen och rädd när mamma är arg.




-Snygg spegel..
''Det beror på VEM som står framför den. Ida, gå åt sidan så ser du vad snygg den är.''

Mammas kille är som vanligt.


Kommentarer
Postat av: moa

älskade vän. Jag vill bara ta hit dig och tala om för dig hur bra du är. och hur ledsen och frustrerad jag blir över att du inte blir behandlad som den fantastiska människa du faktiskt är.

Jag beundrar dig, jag beundrar dig för hur stark du är. Jag förstår att det är svårt att inte ta till sig när de säger sådär, men snälla du försök. Jag vet ju att du förtjänar så mycket bättre än att få höra det där. Du vet att du är välkommen hit när du vill, när som helst. Du är alltid välkommen och det vill jag att du ska känna. Du får åka hit när som helst, även om det är kaos här också, titt som tätt, men det är inget kaos som du måste ta del av. och jag mår så mycket bättre när du är här.

Jag älskar dig!

2008-05-04 @ 23:27:42
Postat av: Allo

Du kan komma och bo här en vecka på lovet :)
Så kan vi rida varje dag !

2008-05-06 @ 16:56:45
Postat av: ida

vilken jävla skitkille din mamma verkar ha.. men hey, stå på dig. du är bättre än det där. men det är så himla svårt att bara vara stark hela tiden. jag tror på dig tjejen, håll ut. finns om du vill prata. puss.

2008-05-10 @ 01:46:40
URL: http://iduberga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0