jag vet inte vad jag drömde men jag vill drömma det igen

I lördags uttalade jag högt ''jag kommer inte bli sjuk, se på mig!''
Runt kvällningen dagen därpå fick jag käka upp mina otroligt kloka, inte så väl utvalda ord ..
Det gick fort och helt plötsligt låg jag livlös i soffan med täcket över huvudet och tyckte synd om mig själv, hah.
Så typiskt mig. Men eftersom jag snart fyller 18 så kan jag faktiskt ta hand om mig själv. jaaa ..
Mamma har hjälpt mig utan att jag bad om det, fast jag har ju klagat en del .. på hur ont jag har, hur varm och svettig jag blir hela tiden, hur det skär i halsen och hur lungorna slemmar upp sig.

Nätterna sen i söndags har varit ett rent jävla helvete. Dagarna är inte lindriga bara därför.
När jag ska sova gör det för ont i kroppen för att kunna slappna av och andas normalt. Jag drar in mig i min mysiga morgonrock för att få pli på skakningarna och sen somnar jag, om jag har tur. Jag vaknar en halvtimme senare av att sängen är helt blöt (det känns som någon har kissat på mig och i min säng, bokstavligt talat)
Bara tanken av att ligga i nerkylt kiss med en kroppstemperatur på 40 är fan inte okej. Det gör ont.
Det som är det stora minuset är att det inte går att göra någonting åt. Försöker jag byta ''position'' (haha) så blir jag kall och eländig vilket får mina leder att dra ihop sig och kroppshåren reser sig maximalt. aj. Sen kan jag ju inte sova på golvet .. jag försöker somna om men vaknar var 15:e minut tills det är för sent för att somna om.
Lägg dig på blött gräs där hälften är frost, ingen big deal.
Nu ska jag sluta tycka synd om mig själv eller nej inte riktigt än. Jag gick faktiskt till skolan idag, trots mammas tjat om att vara hemma eeen dag till. Jag slutade 3, kom hem någonstans innan 4.

-Hur gick det idag.
-helvete
Hur mår du nu då?
-helvete

Jag kanske inte har skrivit det än men 80-tals grejen på musiken var ett jävla helvete det med.


Kommentarer
Postat av: Malin

aw, hjärta!

2009-10-08 @ 21:06:15
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0