I wanna smell like roses, not a baseball team.

Helgen var dålig, dagen idag var dålig. usch, fy och blä vad jag kände mig ful idag. Håret var helt sliskigt och blä.
blä på allt.

Jag fick högst 3 timmars sömn inatt och vaknade minst etthundrafyrtio gånger. Ibland tycker jag högt synd om mig själv. Jag funderade länge om det någonsin skulle ta slut, vi kan alla konstatera att så inte var fallet.
Det här kommer fortsätta till den dagen jag flyttar ut. Hat på livet som gör att jag inte kan flytta förrän jag fyller arton. Mer än tre månader kvar, tre jävla månader + tillägstid. Mycket blä idag.

Jag hade fruktansvärt svårt att sova förut (för några år sen) eftersom jag är så otroligt känslig för ljud.
Radion var mitt allt, för att kunna stänga av alla andra ljud och endast kunna konsentrera mig på stationen.
Det hände konstant att jag var rädd för att dö, att en stor llastbil skulle köra rakt in i huset och slunga mig ut ur fönstret, flygplan/kometer som skulle anfalla, terrorister som skulle slå in dörren och döda hela familjen.
Sömn var inte min grej, sömn är inte min grej.

Nu är jag ännu känsligare mot ljud och bättre blir det inte av att jag oftast sover i stan (där det aldrig är tyst och lugnt) .. Ännu värre är att det bara är jag som går i skolan och behöver sova i tid och ostört för att kunna orka gå upp så pass tidigt som jag gör. är tvungen till.
Alla andra är ju lediga så varför ska inte dom få ha kul?
Jo, för att jag också bor här och betalar hyra. Varför kan ingen se mina behov? (som egentligen bara är att få sova) när jag måste se upp till alla andras? Jag tassar alltid på tårna och försöker vara så ljudlös som möjligt tidigt på morgonen för jag vet hur irriterande det är med folk som är respekt/hänsynslösa.
Jag ska inte behöva sova mer med hörlurar som både kan strypa mig och skada mina ljudkänsliga öron.

blä, hemskt mycket blä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0